Cursus


Opgeven voor de cursus Narratieve Taal-Teken-Therapie®

Hier kunt u zich inschrijven om de cursus Narratieve Taal-Teken-Therapie te volgen. Deze cursus is geschikt voor logopedisten, psycholingu´sten, spraak-taalpathologen, psychologen, orthopedagogen en ambulant begeleiders met interesse in taal bij kinderen. Ook psychiaters en Kinder- en Jeugdpsychiaters kunnen er hun voordeel mee doen.

Omschrijving cursus

In deze cursus zal op een intensieve en interactieve wijze worden gewerkt aan het scheppen van een psycholinguistisch theoretisch denkraam, waarbinnen de Narratieve Taal-Teken-Therapie valt. Daarnaast zal de cursist leren om de Narratieve Taal-Teken-Therapie toe te passen in de praktijk.

Procedure

Na betaling krijgt de cursist een paar weken voor aanvang - als zeker is dat er voldoende inschrijvingen zijn - een inlognummer om zo toegang te krijgen tot de literatuur die van te voren kan worden gelezen. Vervolgens krijgt de cursist in de cursus van vijf dagdelen een map met recente wetenschappelijke artikelen over het onderwerp, krijgt de cursist in de vorm van een interactief hoorcollege voldoende achtergrond-informatie om vervolgens zelf aan de slag te gaan. Met behulp van opbouwende feedback leert de cursist via bepaalde oefeningen samen met de medcursisten om de Narratieve Taal-Teken-Therapie toe te passen in de praktijk met een denkbeeldig kind en een denkbeeldige ouder aan tafel. Tijdens de cursus wordt een syllabus uitgereikt. Het eigendomsrecht hiervan ligt bij de docent Dr. Claudia Blankenstijn.

Inschrijving

De cursus Narratieve Taal-Teken-Therapie kan pas doorgaan als er een minimaal aantal van 4 cursisten is voor die specifieke datum van de cursus. Maximaal 2 weken voor aanvang van de cursus wordt aangegeven of deze definitief door gaat. Opgave voor de curcus Narratieve Taal-Teken-Therapie kan via onderstaand formulier, of door te mailen naar cursus@claudiablankenstijn.nl

Naam cursist
Beroep cursist
Adres
Postcode
Plaats
KP nummer indien van toepassing
Telefoon
E-mail
Eventueel factuuradres
1ste voorkeursdag
2de voorkeursdag
Dieet of overige opmerkingen
Data en prijzen onder voorbehoud.

Certificaat

De cursist ontvangt een certificaat wanneer hij/zij aanwezig is geweest bij de cursus en de huiswerkopdrachten voldoende heeft gemaakt. Bij gedeeltelijke afwezigheid kan in overleg met de docent eventueel een extra opdracht worden gemaakt waaruit moet blijken dat de stof wordt beheerst. De docent bepaalt daarna of een certificaat kan worden uitgereikt. Na afloop krijgt de cursist de gelegenheid om de cursus te beoordelen. Onder aan deze pagina staan enkele beoordelingen van de laatste cursisten.

Data cursus Narratieve Taal-Teken-Therapie

Weekendarrangement 30 november en 1 december 2018 Weekendarrangement 22 en 23 februari 2019 Weekendarrangement 14 - 15 juni 2019 Tweedaags arrangement zijn 2 lesdagen + overnachting, 17 lesuren

Definitieve indeling gaat in overleg. Binnenkort meer data.

Accreditatie

Logopedisten kunnen na het afronden van de cursus 23 accreditatiepunten verdienen. Geregistreerd via ADAP bij- en nascholing logopedisten.

Kosten

Een weekendarrangement kost €825,00 (zie staffel) in hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee. De cursus duurt twee achtereenvolgende dagen en start op vrijdag om 09.30 uur en duurt tot 22.00 uur. Tussendoor is er ook gelegenheid om even buiten te wandelen op het strand, op een terrasje te zitten of om te winkelen in het dorpje Egmond. Na de overnachting in het hotel, begint op zaterdag om 9.30 uur de tweede cursusdag en die duurt tot ongeveer 17.30 uur Het weekendarrangement is inclusief
# 2x Uitgebreid lunchbuffet
# 1x Dinerbuffet (inclusief 1 glas wijn en afsluitend een kopje koffie)
# 1 Overnachting (1 persoonskamer)
# 1x Ontbijtbuffet
(Optie= overnachting donderdagavond voor maar 40 euro extra = voor eigen rekening)

Prijsstaffel:
t/m 5 cursisten €825,00
t/m 10 cursisten €800,00
vanaf 10 cursisten €775,00

Locatie:

Hotel Zuiderduin Zeeweg 52 Egmond aan Zee

Cursus op locatie

Voor collega's die met elkaar deze cursus willen volgen is er de volgende optie: de cursuskan worden gegeven op locatie als incompanytraining. Voor prijzen en mogelijkheden kunt u contact opnemen via mail of via onderstaand formulier.


Evaluatiebeoordelingen laatste cursisten



Wat vindt u van de organisatie? Uitstekend
Cijfer-organisatie: 9
Toelichting-organisatie: De locatie en verzorging waren perfect! De informatie vooraf was duidelijk.

Toelichting-verwachting: Deze cursus heeft mij zelfs meer gebracht dan ik had durven hopen. Ik ben met veel energie weer aan de slag gegaan en heb ook meteen tijdens een oudergesprek de bedoeling van de NTTT kunnen overbrengen.

Hoe denkt u deze curus NTTT te gaan toepassen in de dagelijkse praktijk? Vaak
Toelichting-praktijk: In mijn praktijk zie ik veel kinderen met ASS en kinderen met bijkomende stoornissen, als angststoornissen en psychische problemen. Deze therapie lijkt voor al deze kinderen goed toepasbaar. Vooral de betrekking van ouders bij de behandeling is een zeer waardevolle aanvulling.

Cijfer inbreng Claudia: 9
Toelichting-Claudia: Zeer kundig, weet alle vragen te beantwoorden, gaat zeer respectvol om met cursisten, geeft veel ruimte aan de individuele cursist. Ze is zeer deskundig en weet informatie op een prettige wijze over te brengen, zodat het meteen beklijft. Deze cursus was voor mij "the missing link", die nu ingevuld kan worden.

Wat vindt u van de inbreng van de ervaringsdeskundige Marina van Osenbruggen? Uitstekend
Cijfer inbreng Marina: 9
Toelichting-Marina: Erg prettig om op een zeer open en eerlijke manier een ouder te horen vertellen wat voor impact de therapie heeft gehad. Niet alleen op het kind zelf, maar op het hele gezin. Extra motiverend om met de cursus aan de slag te gaan. "Heel knap, ontroerend en sterk, hoe Marina haar rol als moeder en partner kan beschrijven en daarnaast ook heel professioneel, hoe ze als mede- organisator alles goed laat verlopen. Petje af!





Opmerkingen: Zelf ben ik erg ge´nteresseerd in de rationale van de NTTT, hoe komt het dat het werkt, ook bij autistische kinderen. Wat is de invloed van de individuele tijd die een (bekende) volwassene aan een kind aanbied. Hoe kan een kind met fors autisme hier nu van profiteren? Waar ik zelf nog meer over wil nadenken is dat ik de aanpak al jaren gebruik om een situatie of gebeurtenis te verhelderen aan een kind, nu de omslag wil maken om meer te bereiken en door samen te praten, te vertellen en te tekenen, greep op de omgeving te laten krijgen
Aanbevelen: ja






Terug